loading...
ღܓآشپزخونه الهامܓღ
کارت شارژ

بنر فروش شارژ - شارژ مستقیم همراه اول - ایرانسل

الهام بازدید : 465 چهارشنبه 1393/07/23 نظرات (0)

مواد لازم :

کره ...................100 گرم

پودر قند .............یک دوم لیوان

تخم مرغ............ یک عدد

وانیل..................مقداری

آرد .....................2لیوان

رنگهای مجاز خوراکی/زعفران/کاکائو/قهوه...به دلخواه

 

طرز تهیه :

کره و پودر قند را با قاشق مخلوط کردم و بعد با همزن اون قدر زدم تا کرم رنگ و حجمش دو برابر شه..

تخم مرغ و وانیل را اضافه و خوب بهم زدم.

 آرد الک شده رو کم کم اضافه کردم تا جائی که خمیر مقداری چسبندگی داشته باشه .(میزان آرد به بزرگی و کوچکی تخم مرغ بستگی داره. اگه آرد زیادی ریخته شه شیرینی بعد از پخت سفت می شه)

خمیر رو به چند قسمت تقسیم کردم و با رنگ خوراکی و زعفران رنگ کردم.

از این مرحله به بعد روی خمیرها را پوشوندم برای اینکه خشک نشه  و چسبندگیش رو از دست نده چون اگه چسبندگیش رو از دست بده گلبرگ ها از همدیگه جدا میشن.

از هر رنگ توپهای کوچکی به اندازه نخود درست کردم و از رنگ سبز برای برگ استفاده کردم.

و در نهایت توی سینی فر چیدم.با فاصله یه میلیمتری چیدم چون شیرینی پف میکنه و گلبرگام به هم وصل میشن.

و بعد توی فر از قبل گرم شده به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 150 درجه گذاشتم.

شیرینی وقتی آمادست که وقتی سینی فر رو تکون میدیم شیرینی ها حرکت کنند.

یه تجربه:اگه از قهوه-نسکافه-زعفرون و .... استفاده کنید بهتره.چون با رنگ شیرینی هیچ طعمی نداره.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کسب درآمد
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ

کسب درآمد
درباره ما
Profile Pic
اینجا دفتر الکترونیکی آشپزی منه. برای یادآوری خودم هم که شده توی این دفتر دستور و نکته ها رو کامل مینویسم. شما هم دوست داشتید میتونید استفاده کنید.
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمارگیر

فیسبوک