loading...
ღܓآشپزخونه الهامܓღ
کارت شارژ

بنر فروش شارژ - شارژ مستقیم همراه اول - ایرانسل

الهام بازدید : 2817 جمعه 1393/06/21 نظرات (0)

مواد لازم(برای ۱۰ عدد همبر ۱۰۰گرمی):

 

گوشت چرخکرده گوساله........۵۰۰گرم

سویا چرخکرده......................۳۰۰گرم

جعفری خرد شده..................به دلخواه(من با دستم یه مشت گرفتم)

سیر....................................۴حبه

پیاز رنده شده.......................۲عدد متوسط

نمک.فلفل قرمز.فلفل سیاه......به میزان لازم

 (این مقدار از مواد رو خودم اندازه گیری کردمکه مثل همیشه عالی بود. مواد لازمشم از پدر و مادر عزیزم گرفتم ک الهی قربونشون برم)

طرز تهیه همبرگر خانگی:

*چون این پست عکس نزاشت منم این بار عکس گرفتم و به این پست اضافه کردم.فقط عکس ها مال دوبرابر مواد بالاست.*

-اول سویا رو به مدت ۱۵دقیقه توی آب خیسوندم.بعد دوباره آبشو عوض کردم و بهش آبلیمو و فلفل سیاه اضافه کردم و گذاشتم ۱۵ دقیقه دیگه بخیسه. بعد با دستم آبشونو گرفتم  و ۲بار چرخشون کردم.

- سیر و پیاز رو رنده کردم و آبشونو گرفتم.

-جعفری رو ریز خرد کردم.

-گوشت چرخ کرده رو با سویای چرخ کرده یکبار چرخ کردم و پیاز و سیر و جعفری و نمک و فلفل رو اضافه کردمو  دادم به همسری که حسابی هم بزنهنیست که زورش زیاده(خوب چیکار کنم روز خسته کننده

و پرکاری داشتم و باید خوب هم میخورد . نکته ی اصلیش اینه حسابی باید خوب هم بخوره)

 

***چون عکس ها بعدا به این پست اضافه شده این عکس آخر توضیح نداره.باید الان اضافه کنم که اینبار قبل از قالب زدن گوشت رو 1۵0 گرم جدا گردم و گلوله کردم .که آماده برای قالب زدن باشه.برای قالب همبری که دارم 100 گرم خوبه ولی برای نون همبر کوچیکه برای همین من اینبار ۱۵0 گرم گرفتم که همبرها نازک نباشن.***

-نوبتی هم باشه توی این مرحله نوبت قالب زدنه. من قالب مخصوص همبرگر رو دارم واسه همین کارم رو خیلی ساده کرد.وزن هر همبر رو ۱۰۰گرم گذاشتم و قالب زدم.بعد بین همبرگر ها کاغذ روغنی گذاشتم.

***برای این عکس هم باید توضیح اضافه کنم که :چون قالب همبرگری که داشتم کوچیک بود،بعد از قالب زدن با بشقاب پهن ترش کردم***

-من امروز گوشت خریدم واسه همین دوست داشتم وقتی دارم چرخ میکنم همراهش همبرگر هم درست کنم و توی فریزر نگه دارم واسه همین بعد از قالب زدن توی فریزر نگه داشتم.ولی اگه میخواین بلافاصله درست کنید باید بعد از قالب زدن ۳۰دقیقه توی یخچال نگه دارین تا خودشو بگیره.ولی من فکر میکنم فریزر بهتره چون وقتی که میخواین سرخ کنید اگه حالت یخی داشته باشه خیلی بهتره وا نمیره و از هم نمیپاشه.

-وقتی یخ زد من یکی از همبر هارو سرخ کردم ببینم چطوری شده.همینطور یخی گذاشتم توی ماهیتابه. بسی بسسییییار عالی بود .نه گوشت جمع شد نه از هم پاشید.دقیقا هم مزه همبرگر بیرون رو میداد. و شاید هم خیلی بهتر و خوشمزه ترررررر از بیرون.فقط وقتی خواستین سرخ کنید مرتب این رو اون روش نکنید بزارید کامل یه طرفش سرخ شده بعد اون طرفش رو سرخ کنید.

-وقتی درست کردم عکس همبرگرهای خودمو براتون میزارم.

-سعی کنید که واسه یه بار هم که شده امتحان کنید.حتما خوشتون میاد.

-آهان راستی میتونید وقتی همبرتون سرخ شد یه ورقه پنیر روش بزارید وقتی آب شد همبر رو در بیارینو توی نون همبر بزارید میشه چیز برگر عالی و خوشمزه.

 

  

تجربه:

همبرگر رو که درست کردید بعد از یک هفته استفاده کنید.تا خوب توی فریزر جا بیفته و خوشمزه بشه.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کسب درآمد
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ

کسب درآمد
درباره ما
Profile Pic
اینجا دفتر الکترونیکی آشپزی منه. برای یادآوری خودم هم که شده توی این دفتر دستور و نکته ها رو کامل مینویسم. شما هم دوست داشتید میتونید استفاده کنید.
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمارگیر

فیسبوک