loading...
ღܓآشپزخونه الهامܓღ
کارت شارژ

بنر فروش شارژ - شارژ مستقیم همراه اول - ایرانسل

الهام بازدید : 1353 یکشنبه 1393/06/16 نظرات (0)

فلافل یا تزیین هول هولکی

مواد لازم:

نخود.................................یک و نیم لیوان

سیب زمینی خام.................۱عدد متوسط

پیاز..................................۲عدد متوسط

سیر................................نصف یک سیر کامل

تخم مرغ............................۱ عدد

آرد...................................۳قاشق

کنجد................................به دلخواه

بکینگ پودر-ادویه-گلپر-نمک.....به میزان لازم

(اگه تخم مرغ رو حذف کنید و یک قاشق رب گوجه یا دوتا گوجه تو مواد رنده کنید میشه : فلافل خوزستانی)

طرز تهیه:

همه مواد رو (سیب زمینی-پیاز-سیر-نخود)با هم چرخ کرده و تخم مرغ -آرد-بکینگ پودر-ادویه-گلپر-کنجد نمک رو اضافه کرده و خوب بهم میزنیم.به مدت نیم ساعت در یخچال گذاشته و سپس سرخ میکنیم.

چون قالب فلافل سرعت عملم رو میگیره با دست درست می کنم.

همیشه بیشتر از یه وعده درست میکنم .

قبل از سرخ کردن مقداری از اونو بر میدارم و توی فریزر نگه میدارم. واسه وقتایی که وقت کم باشه یا حوصله ی آشپزی نداشته باشم سریعترین و راحت ترین غذا میشه.

*من این بار کنجد نداشتم وگرنه همیشه با کنجد درست میکنم.مزه خاصی نداره فقط بخاطر خاصیتش همیشه توی کتلت و فلافل استفاده میکنم.

 *سعی کنید حتماگوجه تو موادتون رنده کنید تا نرم و خوشمزه بشه.بدون گوجه فلافلاتون خشک و سفت میشن.

 

بعدا نوشت:من فراموش کردم بنویسم که نخود رو از ۲۴ ساعت قبل میخیسونیم و توی این ۲۴ ساعت مرتب آبش رو عوض میکنیم.بعدش چرخ میکنیمو......ادامه مراحل بالا توضیح دادم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کسب درآمد
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ

کسب درآمد
درباره ما
Profile Pic
اینجا دفتر الکترونیکی آشپزی منه. برای یادآوری خودم هم که شده توی این دفتر دستور و نکته ها رو کامل مینویسم. شما هم دوست داشتید میتونید استفاده کنید.
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمارگیر

فیسبوک