loading...
ღܓآشپزخونه الهامܓღ
کارت شارژ

بنر فروش شارژ - شارژ مستقیم همراه اول - ایرانسل

الهام بازدید : 444 چهارشنبه 1393/07/23 نظرات (0)

 

مواد لازم:

سبزی خورشتی.........1کیلو

لوبیا چیتی...............2لیوان پر(با آب زیاد پختم و از صافی گذروندم)

پیاز.....................6عدد متوسط(من با غذا ساز پیاز رو خرد میکنم)

تمر غذا................یک سوم بسته(با آب جوش مخلوط کردم و از صافی گذروندم)

رب انار..............2قاشق بزرگ

لیمو عمانی...........8عدد(من قرمه سبزی رو ترش دوست دارم)

روغن.................به میزان لازم

نمک..................2 پیمانه

فلفل و زردچوبه....به میزان دلخواه

گوشت گوساله.... به میزان دلخواه

 

طرز تهیه قرمه سبزی جنوبی بسسسسیار خوشمزه:

ابتدا پیاز رو توی قابلمه تفت دادم تا آبش گرفته شه بعد با روغن سرخ کردم.توی این مرحله سبزی رو اضافه کردم و خوب سرخ کردم.(تیرگی این خورشت بستگی به میزان سرخ کردن سبزی داره.)

بعد نمک.فلفل.زردچوبه.رب انار و تمر غذا رواضافه کردم و هم زدم.حالا آب گوشتی رو که پخته بودم روی سبزی ها ریختم (اگه کم بود آب جوش اضافه کنید)و لوبیا چیتی و گوشت های از قبل پخته شده و لیمو عمانی های سوراخ شده رو اضافه کردم.

و گذاشتم به مدت نیم ساعت با شعله کم قل بزنه.که بعد از نیم ساعت آمادست.

من این خورشتو معمولا از روز قبل آماده میکنم و توی یخچال میزارم و روزی که میخوام استفاده کنم از یخچال در میارم و گرمش میکنم و میزارم بازم جا بیفته. چون هر چی بمونه بیشتر جا میوفته و بسسسسیار عالی و خوشمزه میشه.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کسب درآمد
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ

کسب درآمد
درباره ما
Profile Pic
اینجا دفتر الکترونیکی آشپزی منه. برای یادآوری خودم هم که شده توی این دفتر دستور و نکته ها رو کامل مینویسم. شما هم دوست داشتید میتونید استفاده کنید.
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمارگیر

فیسبوک